Чи можна залити оливу вищого класу в двигун, розрахований на оливу низького класу?

09.10.2018

    Купуючи авто, автомобіліст часто задається питанням, який його фактичний пробіг і якою оливою користувався попередній господар. Відповісти на обидва ці питання повинен старий власник, хоча трапляється, що він не може або не хоче цього зробити, виходячи з власної вигоди.
    На жаль, це може створити проблеми для нового власника, який, довіряючи показникам спідометра та  грунтуючись на рекомендаціях виробника, заллє високоякісну оливу, рекомендовану для даної моделі машини. Якщо пробіг відповідав істині, а олива, яка застосовувалася раніше, відносилася до потрібного класу і регулярно змінювалася, то за автомобіль можна бути спокійним. В іншому випадку, при великому пробігу і експлуатації мотора з оливою низького класу, застосування оливи високої якості може створити масу серйозних проблем.
    Говорячи загалом, якщо в двигун машини була залита мінеральна олива, її не слід змінювати на напівсинтетичну або синтетичну. У той же час, якщо двигун експлуатується з напівсинтетичною оливою, то його можна спокійно замінити на мінеральну. Синтетичну оливу можна замінити напівсинтетичною або мінеральною за умови дотримання передбачених рівнів якості і в'язкості.
    Яку небезпеку для двигуна тягне за собою заміна мінеральної оливи на  синтетичу? Мінеральна олива створює на більш зношених деталях двигуна з великим пробігом  більш товсту масляну плівку. Крім того, мінеральні оливи (особливо низьких класів якості) містять набагато менше добавок, що відповідають за підтримання чистоти двигуна. Саме ця відмінність може створювати небезпеку для двигуна, який експлуатувався з мінеральною або напівсинтетичною оливою нижчого класу. Заміна мінеральної оливи на синтетичну може призвести до розчинення і вимивання осаду і нагару на деталях двигуна. Через це можуть з'явитися зазори на зношених деталях, що прискорить їх остаточний знос. Крім того, існує ризик витікання оливи з двигуна внаслідок розчинення осаду, який накопичився на прокладці.
    Небезпека не загрожує автомобілям, які працювали на оливі, рекомендованій виробником, з регулярними замінами  відповідно до правил експлуатації, навіть якщо було залито оливу вищого класу, ніж рекомендоване. Прикладом може служити застосування оливи класу якості API SM в двигуні, для якого рекомендовано оливу класу API SL.
    Однак, якщо вимоги щодо якості оливи встановлюються автовиробниками в їх власних стандартах і специфікаціях, бажано не застосовувати оливу з аналогічними параметрами в'язкості і якості, які не відповідають конкретним стандартам виробника.