Так, це абсолютно нормально, адже якісна олива повинна
нейтралізувати продукти розпаду в двигуні після згорання палива. Саме
продукти розпаду, а це може бути сірка, сажа, смоли, лаки, різні кислоти в
залежності від типу палива істотно впливають на колір моторної оливи в процесі
експлуатації. Турбуватись потрібно тоді, коли протягом довготривалої
експлуатації колір не змінюється. Це може бути ознакою низького лужного числа
оливи, який в народі називають ще "миючим числом".
В сертифікаті чи в каталозі на оливу, лужне число повинно бути вказане. Бажано, щоб для бензинових та газових двигунів воно було від 6,5 до 11 мгКОН / г та 7-14 для дизельних двигунів. Потемніння оливи в розумних межах боятися не слід. Аналогічна ситуація вимагає при митті забруднених рук, використовуючи лужний розчин (наприклад, мило), ми бачимо забруднену воду, але чисті руки. Так само і з оливою в двигуні, вона потемніє, але при цьому двигун залишиться в чистоті.