Куди дівається олива з мотора?

22.09.2016

    Олива - це витратний матеріал, який в процесі експлуатації автомобіля розтікається по внутрішніх елементах двигуна і прогорає. Відповідно, його стає менше і час від часу його потрібно доливати. Це нормальний процес. Причому, процес перевірки рівня оливи і його доливання дуже простий. Перевірку потрібно проводити через 3-5 хвилин після зупинки двигуна (автомобіль повинен стояти на рівній поверхні). Вийміть вимірювальний щуп, протріть його насухо тканиною без волокон, вставте щуп назад і через пару секунд знову вийміть. Рівень оливи повинен знаходитися між позначками MIN і MAX на щупі. Відстань між відмітками відповідає приблизно 1 літру оливи. Якщо його рівень істотно нижче позначки MAX, оливу потрібно долити. Важливо також, щоб після доливання рівня оливи не перевищував позначку MAX.

    Якщо двигун справний, витрата правильно підібраної моторної оливи буде несуттєвою і, як наслідок, часто його доливання не буде потрібно. А от якщо олива не відповідає вимогам виробника, його витрата може збільшитися, не кажучи вже про те, що сам силовий агрегат буде відчувати себе не дуже комфортно. Але буває й так, що олива зникає дуже швидко, незважаючи на те, що все підібрано вірно. Пов'язано це може бути як із зносом двигуна, так і з рядом несправностей, через які олива стікає з двигуна.

    Одна з найпоширеніших причин стрімкого зникнення оливи - течі. Всі елементи ущільнювачів двигуна (сальники, прокладки і т. д.) є потенційними місцями протікання моторної оливи. Причини появи течі - знос матеріалу, з якого вони зроблені, або його механічне пошкодження (наприклад, при необережному ремонті).

    Інша причина - угар оливи. Діагностувати його можна по появі сизого диму у вихлопі, який помітний навіть при використанні бензину високої якості. Якщо олива вигорає протягом декількох днів, на кромці вихлопної труби з'являється в'язка плівка темного кольору. Причин чаду кілька, і вони можуть бути визначені тільки в автосервісі при розбиранні двигуна. Але перш ніж віддавати автомобіль в ремонт при виявленні однієї з вищезазначених ознак, варто звернути увагу на 2 чинники: зміна стилю водіння і зміна марки використовуваної моторної оливи. Якщо угар став помітний тільки після того, як двигун тривалий час працював на підвищених оборотах, і згодом не проявлявся, швидше за все, причин для занепокоєння немає. Чим вище обороти, тим вище температура рухомих елементів мотора. Відповідно, олива втрачає густоту, більша його кількість залишається в циліндрах і сильніше вигоряє. Що ж стосується зміни марки оливи, то поява чаду в даному випадку цілком нормальне явище протягом перших 2-3 днів. Якщо потім вона зникла - все в порядку. Справа в тому, що пакети присадок, використовувані в різних марках оливи, можуть вступати в реакцію між собою, оскільки частина старої оливи завжди залишається в двигуні навіть після його ретельної промивки. Результатом цієї реакції іноді стає тимчасове розрідження оливи і підвищене вигоряння.

    Звернувшись до нас, наші спеціалісти допоможуть підібрати саме ту оливу, яка буде підходити саме Вашому автомобілю!