МКП чи АКП: сучасна критика

12.02.2019

Починаючи з винайдення у 1935 році автоматичної коробки передач і до сьогодні тривають суперечки на тему що ж краще: МКП чи АКП? Ми не будемо повторювати «заїжджену» інформацію. Мета цієї статті – висвітлити так звані «за» і «проти», проаналізувавши інформацію, що побутує в інтернет-середовищі сьогодні, паралельно провівши порівняльну характеристику з реаліями водіння автомобілів з механікою та з автоматикою.

 

Розглядаючи вищезазначене питання, можна зауважити, що прихильники МКП вважають її економнішою ніж АКП, адже якщо використовувати рух накатом або швидке перемикання передач - це дозволить суттєво знизити витрати палива. Що ж з цього приводу показує нам практика? Швидкість переключення передач деяких АКП є в десятки разів вищою від теоретично-можливої швидкості переключення МКП. Тож яким би умілим не був водій автомобіля з МКП, його у цьому змаганні чекає фіаско – він однозначно прийде до фінішу другим.

Автори деяких статей стверджують, також, що будь-яка АКП забирає до 30% потужності двигуна, - цю тезу сміливо можна вважати абсурдною, оскільки сама трансмісія (як і інші вузли) є інтегральною частиною автомобіля і жодним чином не може забирати його потужність. Навіть на болідах F1 використовуються автоматичні трансмісії.

 

 Ще одним, поширеним в Інтернеті, фактом про МКП є легше «пробудження» автомобіля взимку: якщо витиснути зчеплення (для розмикання трансмісії і колінвалу), то стартеру вже не потрібно провертати загуслу на морозі рідину в «коробці». З АКП дійсно так не вдасться, та у випадку автоматики і не потрібно робити таких дій, адже температура текучості рідини в АКП, в середньому, складає від -40⁰С до -50⁰С, в той час коли олива в механічних трансмісіях стає густішою вже при -25 ⁰С.

 


Перевагою автомобілів з МКП, часто, називають можливість їх відбуксирування у випадку поломки, коли для АКП знадобиться викликати евакуатор. Ця інформація, насправді, є міфом, адже автомобілі з АКП дозволено буксирувати зі швидкістю до 30 км/год.  

Ще одним критерієм при порівнянні механічної та автоматичної коробок є вигідність обслуговування. В цьому аспекті існує думка, що оскільки в АКП більший заправний об’єм трансмісійної рідини, ніж в МКП, то і вартість обслуговування трансмісії – більша. Саме порівняння є некоректним, адже в цих коробках передач використовуються абсолютно різні рідини: в МКП це олива класу GL за класифікацією АРІ (Американський інститут нафти), а в АКП - рідина класу ATF. Окрім того, в деяких сучасних автомобілях рідину в трансмісії не потрібно міняти протягом усього терміну експлуатації автомобіля (!).

Варто зауважити, що виключно при використанні автоматичної трансмісії можна реалізувати різні сучасні системи безпеки та комфорту, такі як адаптивний круїз-контроль, система запобігання колізії, система автоматичного паркування та багато іншого. Більше того, виробники автомобілів повідомляють що в найближчі роки вони повністю припинять виготовляти автомобілі з МКП, а в сегменті S-класу вони відсутні вже сьогодні.

Отже, якщо відкинути факт того що автомобілі з АКП мають довший моторесурс, і водій не відволікається на перемикання передач, отримуючи більше комфорту та безпеки під час здійснення складного маневру (і не тільки), тоді вибір трансмісії це тільки справа смаку.

Для тих хто «по-чоловічому» любить перемикати передачі вручну чи заводити автомобіль корбою, а не стартером - «механіка», іншим та дамам – «автомат».

Вибір завжди за Вами!