Багато водіїв бояться зими, та на холодний сезон пересідають з особистого авто на громадський транспорт. Але якщо дотримуватися кількох нескладних правил зимової експлуатації, то можна позбавити себе від традиційних небезпек.
1. Швидкість.
Залежно від стану дорожнього покриття та наявності опадів на дорозі, потрібно правильно оцінити зчеплення коліс автомобіля з дорогою і вибирати відповідну швидкість руху. Досвідчені водії рекомендують в зимовий час в два-три рази знижувати максимальну швидкість. Взимку за кермом завжди потрібно пам’ятати, що в будь-який момент під колесами може з’явитися лід або мокрий сніг. Набирати і скидати швидкість завжди потрібно плавно.
2. Парковка.
Залишаючи автомобіль на парковці взимку, по-перше, не варто задіювати стоянкове гальмо (можуть примерзнути гальмівні колодки). Також можна підкласти під повідці склоочисників невеликі пластикові предмети, щоб щітки двірників не контактували зі склом та не примерзли. Ущільнювачі дверей і кришки багажника рекомендується витерти насухо, а ще краще намазати спеціальними засобами, щоб не виникло труднощів з їх відкриттям. Якщо доводиться запаркувати машину в снігу, слід завжди залишати місце з запасом, на випадок буксування, не під’їжджати до інших об’єктів впритул.
3. Повороти
Проходження поворотів на зимовій дорозі – одне з найбільш небезпечних заходів. Скидати швидкість потрібно перед поворотом, поки колеса стоять прямо. У самому повороті треба рухатися на одній передачі, не скидаючи й не додаючи обертів. Збільшувати швидкість руху можна тільки вже на виході з повороту, і дуже плавно. У повороті завжди потрібно бути готовим до заносу під дією відцентрової сили. Єдиний спосіб зменшити відцентрову силу – це знизити швидкість перед виконанням повороту.
4. Ранкові процедури.
Якщо ваша машина ночувала на вулиці, і вночі йшов сніг, не полінуйтеся повністю очистити автомобіль від опадів.
5. Гальмування.
Перед гальмуванням взимку обов’язково потрібно дуже уважно оцінити стан дорожнього покриття. Навіть чиста на вигляд дорога може виявитися покрита льодом. При виїзді з місця стоянки потрібно обов’язково спробувати загальмувати на безпечній ділянці і оцінити стан дороги. Взимку краще віддавати перевагу гальмування двигуном (поступовий перехід з вищої передачі на нижчу) перед використанням гальмівної системи автомобіля.
6. Снігопад і туман
Рухаючись в сильному тумані, снігопаді або рекомендується значно скинути швидкість, обов’язково включити ближнє світло фар і «противотуманки». Здійснювати обгін в туман не бажано. Якщо видимість різко погіршилася, потрібно плавно сповільнитися і, з’їхавши на узбіччя, зупинитися. Якщо справа йде вночі, рекомендується виставити знак аварійної зупинки, щоб було видно припарковане авто. Причиною для зупинки може стати туман з видимістю менше 50 метрів.
7. Обмерзла дорога
На зледенілій дорозі рекомендується рухатися дуже повільно. Потрібно пам’ятати, що на слизькій дорозі гальмівний шлях збільшується в 2-3 рази і більше. Також слід уникати попадання навіть у дрібні крижані колії, виїзд з яких може закінчитися занесенням і знесенням з дороги. Короткі прямі ділянки обмерзлої дороги потрібно долати сходу з включеною передачею і без різких поворотів керма, по максимуму використовуючи інерцію руху автомобіля.
8. По снігу в місті.
Комунальні служби не готуються вчасно до зими, тому потрапити у сніговий полон можна і в мегаполісі. Найчастіше в снігопад швидше буде дістатися з пункту А в пункт Б на певному громадському транспорті. Якщо все ж зважилися їхати на машині, не поспішайте їхати. Тримайте дистанцію!
9. Сильний мороз.
Головна проблема автомобіліста в сильний мороз – це пуск двигуна. Потрібно стежити за прогнозами погоди. Якщо синоптики обіцяють -25 і нижче, має сенс зняти акумулятор (якщо він вже старий), і занести його в тепле приміщення, щоб зменшити втрату його ємності. Також не зайвим буде і протопити салон, щоб з вікон зійшов іній. Потрібно пам’ятати, що не рекомендується направляти повітроводи з гарячим повітрям безпосередньо на скло. Різкі перепади температури можуть призвести до появи тріщин.