Що потрібно знати пересічному водію про антифриз?

02.03.2018

     Для того, щоб відповісти на дане питання потрібно визначитись, які функції повинна виконувати охолоджуюча рідина.
 Основні з них:
1)    Ефективно відводити тепло від двигуна;
2)    Мати високу температуру кипіння;
3)    Не спричиняти корозію в системі охолодження а також захищати її від корозії;
4)    Мати низьку температуру замерзання;
5)    Мати максимально довгий строк використання.
    Перш за все, хочемо підкреслити, що для визначення якості антифризу обов’язково потрібно робити лабораторні дослідження, але все ж деякі параметри можна оцінити простими візуальними методами, зокрема:
        1)    Якщо охолоджуюча рідина при інтенсивному струшуванні  піниться і піна довший час не осідає, то забудьте про таку рідину, в тому разі, якщо у Вас сучасний автомобіль з високими робочими температурами  двигуна. Така рідина підійде лише для старших типів авто з невисокими робочими температурами.
        2)    Дані про температуру кипіння та кристалізації ми можемо отримати лише з сертифікату якості на продукт, але оскільки температура кипіння залежить від температури кристалізації  не варто сподіватись, що при заявленій температурі кристалізації  -65 градусів С Ви будете мати температуру кипіння 100 градусів С. Як правило, при температурі замерзання, скоріш за все температура кипіння буде не більше 85 градусів С. У зв’язку з тим, що переважна більшість сучасних рідин складається з двох основних складових  моноетиленгліколю МЕГ, який замерзає при температурі  -12 -15 градусів С та води з температурою кристалізації  0 градусів С , тільки при відповідно правильних пропорціях параметри готової рідини можна застосувати до потрібних температурних режимів.
    Хочемо нагадати, що Антифриз – це міжнародна назва охолоджувальних рідин для систем охолодження двигунів, а  Тосол – це торгова марка незамерзаючої охолоджуючої рідини (антифризу), розробленої в СРСР.
Оптимальною рідиною для наших умов вважається охолоджуюча рідина з температурою кристалізації -35 градусів С і відповідно температурою кипіння 107-108 градусів С.
Пам’ятайте про те, що в разі надання переваги тосолу з нижчою температурою кристалізації,  Ви ризикуєте отримати невисоку температуру кипіння, що може  мати плачевні наслідки для двигуна Вашого авто.
        3)    Для того, щоб рідина не спричиняла корозію, вона повинна мати відповідний запас лужності ( в межах від 7,5 до 10). Така рідина буде впливати чи буде розвиватись корозія чи ні.
        4)    Оскільки два основних компоненти охолоджуючої рідини утворюють спиртовий розчин, а всі спирти як відомо під час нагрівання утворюють кислоти, виникає необхідність застосовувати додаткові облагороджуючі додатки. Чим їх більше – тим “шляхетніше”. Але всі спирти є корозійно активними речовинами, котрі при нагріванні утворюють  надзвичайно агресивні окиси. Тому, якщо Ваш автомобіль обладнаний радіатором з алюмінієвих сплавів, найпростіший антифриз через досить незначний час перетворить його в щось подібне до засобу для промивки макаронів. Якісні антифризи містять на упаковці чіткий напис про те, що вони придатні для застосування в алюмінієвих радіаторах. Виробник, як правило, старається на цьому робити наголос, тому що для приготування такої рідини потрібні дуже коштовні компоненти.
    Дорогі наші автолюбителі, при виборі охолоджуючої рідини завжди користуйтесь рекомендаціями заводу-виробника, стережіться підробок (підробляють завжди найпопулярніші товари).
    Пам’ятайте: переохолодження або перегрівання двигуна зменшує його моторесурс, призводить до  підвищених витрат палива та оливи.